Saturday, July 30, 2011

Είμαι και γω ένας δάσκαλος...

Να σας πω και γω με τη σειρά μου την άποψή μου για το ωράριο του δασκάλου. Είμαι δάσκαλος 20 χρόνια, με μετεκπαίδευση στο διδασκαλείο.
Μάλιστα έχω και 2ο πτυχίο, το οποίο όμως δεν εκμεταλλεύομαι επαγγελματικά. Οι συνάδελφοί μου με θεωρούν πρότυπο οργάνωσης και οι μαθητές μου ακόμα και τώρα που μεγάλωσαν με βρίσκουν στο δρόμο και έχουν να πούνε μάλλον καλά λόγια, έχοντας καλές εντυπώσεις από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση που λάβανε.
Στην ουσία του θέματος, σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα δεν υπάρχει, ας μη γελιόμαστε, δεν πρόκειται να μπω καν στη διαδικασία σύγκρισης με μια τέτοια δουλειά διότι ζω με τη γυναίκα μου που είναι λογίστρια και έχει πενταπλάσιο άγχος από μένα, δουλεύοντας περισσότερες ώρες και όλα αυτά σαν υπάλληλος. Από κει και πέρα σε σχέση με τις υπόλοιπες δουλειές στο δημόσιο... απλά θα πω πως η κάθε δουλειά έχει τις ιδιοτροπίες και τις δυσκολίες της. Έναν έναν αν ρωτήσεις τους υπαλλήλους του δημοσίου, θα σου πουν ότι η δουλειά τους είναι δύσκολη και έχουν να παλέψουν με τον κάθε ιδιότροπο που τους κάνει το στομάχι κουρέλι κτλ. Εγώ θα σας πω από τη μεριά μου ότι η δουλειά του δασκάλου είναι πράγματι απαιτητική, γιατί έχει να κάνει με παιδιά τα οποία είναι σε μια ηλικία ευαίσθητη κατά την οποία αναπτύσσονται μαθαίνουν και εξελίσσονται σαν χαρακτήρες. Με μια προετοιμασία 5-7 ωρών την εβδομάδα, η δουλειά στο σπίτι βγαίνει, δηλαδή εντάξει μη λέμε ότι δουλεύουμε 4 ώρες στο σχολείο και άλλες 4 στο σπίτι... να πούμε μια φορά τα πράγματα ως έχουν. Αν κάποιος είναι μεθοδικός και καταρτισμένος και έχοντας ασχοληθεί λίγο με υπολογιστές, μπορεί γρήγορα και εύκολα να είναι πρωτότυπος στην τάξη και ταυτόχρονα γρήγορος στην προετοιμασία του.
Τα καλοκαίρια, επειδή το εισόδημα δε φτάνει, ασχολούμαι με αγροτικές εργασίες. Όταν λοιπόν πλησιάζει ο Ιούλιος λέω "τώρα αρχίζει η δουλειά" και όταν πλησιάζει ο Σεπτέμβριος λέω "τώρα αρχίζει η ξεκούραση".
Όποιος δεν έχει δουλέψει στη ζωή του ή δεν έχει γνωρίσει τις δυσκολίες άλλης δουλειάς (πχ στον ιδιωτικό τομέα), θα πει ότι η δουλειά του δάσκαλου είναι δύσκολη. Εγώ θα πω πως είναι απαιτητική όπως κάθε άλλη δουλειά του δημοσίου, με το προνόμιο του ωραρίου. Ναι, νιώθω τυχερός που είμαι δάσκαλος, διότι αλλιώς με 1.200 ευρώ που παίρνει ένας άλλος δημόσιος υπάλληλος που η δουλειά του του τρώει όλο το ημερολογιακό έτος, δεν θα μπορούσα να ζήσω την οικογένειά μου.

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive